تیم امنیتی ایران اتک

اگاه سازی مردم در حوزه فضای مجازی

تیم امنیتی ایران اتک

اگاه سازی مردم در حوزه فضای مجازی

تیم امنیتی ایران اتک

اگاه سازی مردم در حوزه فضای مجازی

استفاده نادرست از اموزش ها به عهده خود فرد میباشد .

وبلاگ تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
  • ۱۶ خرداد ۰۱، ۱۷:۱۸ - ناشناس
    رمز
نویسندگان

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

سلام .امروز میخوایم درباره تغییر ایکون فایل هایی با پسوندbat.و.....اموزش بدم{با عکس}با ما همراه باشید

خب همینطور که میدونید bat ها و...قابلیت تعویض ایکون ندارندگریه

اول از چیزی که میخوایم یک shortcutمیگیریم

 

وبعد روی propertiesمیزنیم

وبعد گزینه change icon را میزنیم

و بعد تمامی ایکون ها هست.

برای اینکه فایل اصلی دیده نشه باید پنهان کرد که اموزشش را میزارم بعدا

 

رمز مطالب

سلام دوستان . خوبید؟

دوستان در قسمت نظر ها ایمیل میخواهد ایمیل را وارد کنید و بعد بنویسید درخواست رمز

برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
سلام .دوستان از این به بعد در این پست سوال های خود را مطرح کنید


خوب دوستان حرف دارن میخوان بگن نمیشه جلوشو گرفت
این پست رو ایجاد میکنم تا سوالای جدیدمون رو اینجا مطرح کنیم



اگه عمری باشه برای سوال تون پست جدید مینویسم و اگه مُردم هم میگم دوستان خوبم در مدیریت براتون بنویسن :)
این پست رو پین میکنم تا همیشه در دسترس باشه
سوالات خصوصی در هیج جای این وب پاسخ داده نمیشن



{این پست ثابت است}

زبان‌های برنامه‌نویسی تنوع بالایی داشته و هرکدام کاربردها، مزایا و معایب خاص خود را دارند. یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی شی گرا و سطح بالا که کاربردهای بسیار زیادی نیز دارد، پایتون است. پایتون از جمله زبان‌های بسیار ساده برای یادگیری است و افرادی که به تازگی قصد وارد شدن به دنیای برنامه‌نویسی را دارند می‌توانند این زبان را انتخاب کنند. در ادامه به معرفی کامل زبان برنامه‌نویسی پایتون و اینکه پایتون چیست؟

علاوه بر فایل‌ها و پوشه‌های شخصی شما، فایل‌ها و پوشه‌های سیستمی ویندوز (متعلق به سیستم‌عامل) نیز فضای زیادی را بر روی رایانه شما اشغال می‌کنند. با کمی جست‌وجو می‌توانید فایل‌های کش مخفی شده را پیدا کنید. بدین ترتیب با حذف این فایل‌ها و بدون لطمه زدن به عملکردهای کامپیوتر خود، می‌توانید فضای بیشتری در اختیار داشته باشید.

البته فایل‌ها و پوشه‌های دیگری نیز در ویندوز وجود داشته که باید کاری به آن‌ها نداشته باشید. دستکاری کردن این فایل‌ها می‌تواند منجر به ناپایداری سیستم‌عامل، از دست رفتن داده‌ها و سایر عواقب ناخوشایند منجر شود. در ادامه به معرفی فایل‌ها و پوشه‌های سیستمی ویندوز می‌پردازیم.

(Program Files (X86 و Program Files

محل قرارگیری: (C:Program Files (x86 و C:Program Files

هر زمان که بخواهید نرم‌افزاری را نصب کنید، آنگاه باید یک فایل EXE را باز کرده و سپس فرایند نصب را آغاز کنید. در غیر این صورت می‌توان گفت که از یک اپلیکیشن قابل حمل (portable) استفاده می‌کنید. در این زمان اپلیکیشن موردنظر در پوشه Program Files، یک پوشه مختص به خود را ایجاد کرده، مقادیر رجیستری را اضافه و سایر اموری را که جهت عملکرد مناسب نیاز دارد، انجام می‌دهد. بنابراین اگر به پوشه Program Files بروید، آنگاه می‌توانید پوشه‌های مربوط به اکثر برنامه‌های نصب شده خود را پیدا کنید.

به غیر از چند مورد استثنا، نباید محتوای این پوشه‌ها ((Program Files (X86 و Program Files) را دستکاری کنید. این پوشه‌ها حاوی اطلاعات پیکربندی شده جهت عملکرد صحیح اپلیکیشن‌های شما هستند. اگر محتوای این پوشه آسیب ببیند، آنگاه مجبور می‌شوید که برنامه ناقص را از ابتدا نصب کنید.

بهترین روش جهت حذف نرم‌افزارها، این است که به “Settings > Apps > Apps & features” بروید. حذف پوشه اپلیکیشن موردنظر در پوشه Program Files، نمی‌تواند سایر الحاقات برنامه مدنظر را حذف کند. بنابراین می‌توان گفت که اپلیکیشن یاد شده را کاملا حذف نکرده‌اید.

اگر نسخه 32 بیتی ویندوز را نصب کرده باشید، آنگاه تنها قادر به نصب برنامه‌های 32 بیتی خواهید بود. به همین دلیل تنها پوشه “Program Files” در رایانه شما وجود خواهد داشت. در نسخه‌های 64 بیتی ویندوز می‌توانید پوشه “(Program Files (x86” را نیز مشاهده کنید. بدین ترتیب برنامه‌های 32 بیتی شما در پوشه “(Program Files (x86” ذخیره شده و اپلیکیشن‌های 64 بیتی نیز در پوشه “Program Files” نگهداری خواهند شد.

 

فایل‌ها و پوشه‌های سیستمی ویندوز را حذف نکنید

ویندوز به دلایلی، پوشه‌های زیادی را مخفی می‌کند. خود سیستم‌عامل راه‌کارهای امنی را جهت مدیریت محتوای این پوشه‌ها، در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بنابراین لازم نیست که کاربران به‌صورت مستقیم خودشان در این موضوع دخالت کنند.

اگر با فایل و یا پوشه‌ای مواجه شده و اطلاعات چندانی در رابطه با آن نداشتید، آنگاه بهتر است که پیش از دستکاری کردن آن، در گوگل به تحقیق بپردازید. بدین ترتیب دیگر ناخواسته به رایانه خود صدمه وارد نمی‌کنید. همچنین نباید تهیه منظم پشتیبان را نیز فراموش کنید، زیرا در صورت بروز مشکلات، فایل‌های پشتیبان می‌توانند شما را نجات دهند.

 

 

با عرض سلام و عرض ادب و احترام خدمت تمامی اعضای محترم تیم امنیتی ایران اتک

مهم:هرگونه عملی علیه تیم امنیتی ایران اتک باعث پیگرد و پیگیری قانونی از طریق مراجع مربوطه را در پی خواهد داشت.

تمامی مطالب جنبه اموزشی دارند و استفاده نادرست به عهده خود فرد است

ادرس سایت اصلی ::::http://eagle79.rozblog.com

  1. سایت تابع قوانین جمهروی اسلامی ایران میباشد و تمامی کاربران نیز ملزم به رعایت این قوانین می باشند.
  2. هرگونه بحث در انجمن درباره احزاب ،قشر های سیاسی اجتماعی ممنوع میباشد.
  3. هرگونه توهین در انجمن به شخص خاص و ...ممنوع میباشد.
  4. هرگونه هک سایت داخلی و خارجی با  عنوان تیم امنیتی ایران اتک ممنوع میباشد.
  5. هرگونه مطلبی که کپی از سایت ها دیگر است فقط با ذکر منبع مجاز است.
  6. هرگونه صحبت درباره انجمن های امنیتی دیگر ممنوع است.
  7. مطالب این سایت صرفا جهت یادگیری و اگاه سازی مردم است و استفاده نا درست به عهده خود فرد میباشد و مسئولیتی برای سایت وجود ندارد.
  8. کپی کردن  مطالب بدون زکر منبع شرعا و قانونن حرام است و پیگرد قانونی دارد.
  9. هرگونه تهدید و درگیری با دیگر تیم ها ممنوع بوده و اطلاعات شخص خاطی به مراجع گزارش خواهد شد.
  10.  زبان رسمی پارسی می باشد و تمامی کاربران ملزم به پارسی نویسی هستند و لطفا از زبان های فینگلیش و یا انگلیسی و... اکیدا خود داری فرمایید.

 

7حمله رایج امنیت سایبری در سال 2021

براساس گزارش FBI با توجه به اینکه پس از 2020  تعداد بیشتری از افراد از راه دور یا آنلاین کار می کنند، تعداد حملات سایبری مجرمان سایبری برای اختلال در فعالیت های آنلاین چهار برابر شده است . تحقیقات همچنین نشان می دهد که تأثیر مخرب یک حمله سایبری موفق بر سازمانها و کاربران آنها هر ساله در حال افزایش است.

به عنوان مثال در سال 2017 نزدیک به 197 میلیون پرونده به دلیل نقض داده ها افشا شد. در سال 2020  این تعداد به 37 میلیارد افزایش یافت ، اگرچه تعداد کل نقض داده ها کاهش یافته بود.  همچنین IBM گزارش می دهد که هزینه ها برای سازمان هایی که قربانی این حملات می شوند در کشورهایی مانند ایالات متحده در حال افزایش است و میانگین هزینه نقض داده ها از 7.91 میلیون دلار به 8.64 میلیون دلار بین 2018 تا 2020 افزایش یافته است.

بسیاری از روش هایی که مجرمان سایبری برای نقض داده های سازمان ها به کار می برند، بر خطای انسانی تکیه دارند. حتی باهوش ترین کارکنان شما می توانند با کلیک بر روی یک لینک مخرب به بزرگترین نقطه ضعف شما تبدیل شوند. با این حال ، سایر حملات سایبری از شکاف هایی در راهکارهای امنیت داده شما برای دسترسی به داده های حساس استفاده می کنند.

در ادامه هفت مورد از رایج ترین حملات سایبری که سازمان شما در سال 2021 ممکن است با آنها روبرو شود و راه های محافظت در برابر نقض اطلاعاتی که احتمال ایجاد آنها وجود دارد ، آورده شده است.

1. حملات بدافزار (Malware Attacks)

بدافزار به انواع مختلفی از نرم افزارهای مخرب گفته می شود که برای نفوذ ، جاسوسی یا ایجاد در پشتی (Backdoor) و کنترل سیستم ها یا داده های یک سازمان طراحی شده اند. این نرم افزارها شامل باج افزار ، کرم ها ، تروجان ها ، ابزارهای تبلیغاتی مزاحم و جاسوس افزارها می شود. کارشناسان گزارش می دهند که مصرف بدافزارها از اوایل سال 2020 تقریباً 800 درصد افزایش یافته است.

بدافزارها این پتانسیل را دارند که باعث نقض داده های بزرگ شوند و عملیات تجاری را به شدت مختل کنند. مایکروسافت قربانی یک حمله بزرگ باج افزار شد که در آن WannaCry از نقطه ضعف سیستم عامل استفاده کرد و پیام زیر را به بانک ها ، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ، تولید کنندگان و سایر مشاغل در سراسر جهان نشان داد:

کسب و کارها برای دستیابی مجدد به رایانه های خود به همراه هرگونه پرونده ای که پشتیبان گیری نشده بود مجبور بودند به سازندگان برنامه WannaCry در بیت کوین باج بپردازند.

بدافزارها معمولاً ناخواسته با کلیک روی یک پیوند مخرب یا با فریب کاربر به اینکه چیزی قانونی را بارگیری می کند فعال می شوند.