تیم امنیتی ایران اتک

اگاه سازی مردم در حوزه فضای مجازی

تیم امنیتی ایران اتک

اگاه سازی مردم در حوزه فضای مجازی

تیم امنیتی ایران اتک

اگاه سازی مردم در حوزه فضای مجازی

استفاده نادرست از اموزش ها به عهده خود فرد میباشد .

وبلاگ تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
  • ۱۶ خرداد ۰۱، ۱۷:۱۸ - ناشناس
    رمز
نویسندگان

زبان‌های برنامه‌نویسی تنوع بالایی داشته و هرکدام کاربردها، مزایا و معایب خاص خود را دارند. یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی شی گرا و سطح بالا که کاربردهای بسیار زیادی نیز دارد، پایتون است. پایتون از جمله زبان‌های بسیار ساده برای یادگیری است و افرادی که به تازگی قصد وارد شدن به دنیای برنامه‌نویسی را دارند می‌توانند این زبان را انتخاب کنند. در ادامه به معرفی کامل زبان برنامه‌نویسی پایتون و اینکه پایتون چیست؟

زبان پایتون چیست؟ پایتون (python) یکی از زبان‌های چندمنظوره شی گراست که در سال ۱۹۹۱ برای اولین بار طراحی و منتشر شد. یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد زبان برنامه‌نویسی پایتون خوانایی بالای کدها است. پایتون به صورتی طراحی شده است که برنامه نویس می‌تواند به صورت کاملا واضح و بدون ابهام پروژه‌های برنامه‌نویسی بزرگ و کوچک ایجاد کند.

این زبان برنامه‌نویسی کاملا چند منظوره است و تقریباً در هر مکانی که از داده‌ها، محاسبات ریاضی یا خطوط کد استفاده می‌شود، کاربرد دارد. به عنوان مثال، بر خلاف جاوا، پایتون محدود به استفاده برای توسعه وب نیست. سطح بالا بودن زبان برنامه‌نویسی پایتون به این معناست که کدهای نوشته شده نسبت به زبان ماشین بیشتر به زبان انسانی و زبان انگلیسی نزدیک هستند. کد نویسی به زبان پایتون نسبت به زبان‌های دیگر مانند جاوا در زمان کمتری نوشته می‌شوند.

پایتون از ساده‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای خواندن و یادگیری محسوب می‌شود. در این زبان بلوک‌های کد در آکولاد نوشته نمی‌شوند و به جای آن از فاصله برای نوشتن کدها استفاده می‌شود.

 

هدف از ایجاد زبان برنامه نویسی پایتون

طراح این زبان هدف خود را از ایجاد آن دلایل زیر عنوان کرده است:

  • زبانی بسیار ساده و قابل درک که از قدرت بالایی نیز برخوردار بوده و توانایی رقابت با سایر زبان‌های برنامه‌نویسی را داشته باشد.
  • کاملا منبع باز بوده تا تمام افراد و برنامه‌نویسان در توسعه آن شرکت داشته باشند.
  • سادگی آن به اندازه‌ای است که مشابه یک متن انگلیسی خوانایی بالایی داشته باشد.
  • در کمترین زمان ممکن امکان توسعه برنامه به کمک پایتون وجود داشته باشد.

یادگیری پایتون

پایتون ازجمله زبان‌های بسیار ساده برای یادگیری افرادی است که به تازگی وارد دنیای برنامه‌نویسی می‌شوند. در گذشته برای آموزش مبتدیان از زبان جاوا استفاده می‌شد اما با پیدایش این زبان و سطح بالا بودن آن به سرعت جایگزین جاوا شده و برای یادگیری در مراکز آموزشی استفاده می‌شود.

زبان پایتون به عنوان یک زبان Basic ساختاری ساده و جذاب دارد و یادگیری آن نسبت به برخی زبان های دیگر مانند JAVA و C++ دشواری کمتری دارد. از این جهت پایتون گزینه ی مناسبی برای شروع برنامه نویسی مخصوصا برای کودکان و نوجوانان است.

  •  

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی